Narzędzia dla copywritera

Narzędzia copywritera, które ułatwią Twoją codzienną pracę

Środowiskiem pracy copywritera przez znakomitą większość czasu jest przeglądarka internetowa. Warto więc skorzystać z dobrodziejstw internetu, które mamy w obrębie naszego monitora. Poniżej prezentuję listę, która zawiera przydatne w codziennej pracy narzędzia copywritera.

Ortograf.pl

O tym, że przed „że” stawia się przecinek, czy, że grzegrzółka pisze się tak, jak napisałem, wie każda osoba zajmująca się pisaniem, jednak — podejrzewam, że każdemu — czasem zdarzają się błędy. Warto więc zawsze sprawdzić swój tekst za pomocą przeglądarkowego narzędzia — Ortograf.pl. Jest ono bezpłatne i w jednej chwili prześwietla całą treść artykułu, podkreślając językowe potknięcia.

Link do narzędzia

Google Docs

Narzędzia copywritera - Google Docs

Chmurowy edytor tekstu od Google jest doskonałym narzędziem z co najmniej dwóch powodów. Po pierwsze służy jako swoiste repozytorium naszych prac — możemy udostępniać je bezpośrednio klientom, wspólnie nanosić poprawki w czasie rzeczywistym, a po drugie jest wygodnym edytorem tekstu.

Plusem Google Docs jest kompatybilność formatów plików ze wszystkimi desktopowymi edytorami — w każdej chwili dokumenty możemy pobrać na dysk lokalny naszego komputera i obsługiwać je w dowolnym edytorze typu LibreOffice, czy OpenOffice.

Link do narzędzia

Ubersuggest

Ubersuggest dla copywritera

Twórcą Ubersugesst jest Neil Patel — jedna z ikon współczesnego marketingu cyfrowego. Podstawowym zastosowaniem tego oprogramowania jest wyszukiwanie i analiza słów kluczowych.

Dzięki Ubersguggest możemy sprawdzić wartość poszczególnych słów kluczowych, jak również otrzymać listę sugerowanych fraz, na które warto pozycjonować nasze treści.

Sprawdź, czym zajmuje się SEO copywriter

Oprócz tego, dzięki temu oprogramowaniu możemy sprawdzić na jakie frazy pozycjonuje się nasza konkurencja.

Niestety w wersji darmowej występuje dzienny limit wyszukiwań.

Link do narzędzia

Answer The Public

answer the public - narzędzia dla copywritera

To bezpłatne narzędzie przeglądarkowe, podobnie jak Ubersuggest, służy do wykonywania research słów kluczowych. Answer The Public za pomocą graficznego wykresu przedstawia zapytania, które użytkownicy Google wpisują do przeglądarki.

Dzięki temu narzędziu możemy poznać popularne — zarówno dłuegiego, jak i krótkiego ogona — frazy kluczowe. Tworząc treści warto regularnie korzystać z tego oprogramowania.

Link do narzędzia

Google Search Console

To narzędzie, z którego w największym stopniu korzystają specjaliści SEO, jednak copywriterzy także mogą dzięki GSC otrzymać przydatną wiedzę na temat publikowanych treści. 

Dzięki GSC możemy sprawdzić, czy nasza strona jest prawidłowo indeksowana, jakie wyniki uzyskują poszczególne podstrony, a także na jakie frazy jest nasza witryna widoczna w Google. Co więcej, narzędzie to raportuje nam wszelkie nieprawidłowości zachodzące w funkcjonowaniu naszej witryny.

Link do narzędzia

Google Analytics

Google Analytics dla copywritera

Copywriterska codzienność dla większości osób nie kończy się na pisaniu i analizie słów kluczowych. Gdy treści już powstaną, należy analizować ich skuteczność. Idealnym do tego narzędziem jest Google Analytics.

Dzięki Google Analytics możemy szczegółowo poznać grupę użytkowników, którzy odwiedzają naszą stronę. Możemy dowiedzieć się, jak zachowują się, korzystając z naszej witryny. Co więcej, możemy badać skuteczność poszczególnych działań, które podejmujemy w obrębie strony. 

Link do narzędzia

Google Trends

Link do narzędzia

Quora

Bycie na bieżąco z trendami panującymi w internecie to klucz do bycia o krok przed konkurencją. Tworzenie treści na tematy, które są obecnie na fali może nam pomóc zająć uprzywilejowaną pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

Warto śledzić Google Trends i tworzyć treści na tematy, które mają tendencję wzrostową, a są jeszcze nie zagospodarowane.

Link do narzędzia

RankMath

Omawiając narzędzia copywritera, nie sposób nie wspomnieć o wtyczce SEO do WordPressa: RankMath. Jest to niewątpliwie wybór, jeśli chodzi o optymalizację WordPressa. Choć zakresem funkcjonalności nie przewyższa popularnego Yoast SEO, to z pewnością z punktu widzenia wydajności działania, należy wybrać właśnie tę wtyczkę do optymalizacji strony.

Link do narzędzia

Pexels.com i Pixabay

Pixabay.com narzędzie dla copywritera

Zadaniem copywritera — przynajmniej z reguły — nie jest tworzenie zdjęć do swoich treści. Ale zatrudnianie specjalnie fotografa — zwłaszcza gdy np. Tylko prowadzimy swojego bloga — może być wyjściem nieopłacalnym.

Z pomocą w temacie doboru zdjęć do naszych treści przychodzą specjalne biblioteki zdjęć online, z których możemy bezpłatnie pobrać tysiące różnorodnych zdjęć, które ubogacą nasze treści. 

Link do narzędzia

Canva

To prawdziwa skarbnica graficznych szablonów, na bazie których możemy stworzyć ładnie wyglądające grafiki na potrzeby różnych formatów internetowych — od miniatur na Youtube, przez banery reklamowe FB, po grafiki do artykułów.

Dzięki Canvie możemy przygotowywać projekty graficzne, bez konieczności uczenia się projektowania.

A Ty masz jakieś swoje ulubione narzędzia copywritera…?

Lista narzędzi dla copywritera, które mogą być przydatne w pracy mogłaby być oczywiście o wiele dłuższa — ja skupiłem się na tych, z których sam na co dzień korzystam.

Comments are closed.