Narzędzia dla copywritera

Środowiskiem pracy copywritera przez znakomitą większość czasu jest przeglądarka internetowa. Warto więc skorzystać z dobrodziejstw internetu, które mamy w obrębie naszego monitora. Poniżej prezentuję listę, która zawiera przydatne w codziennej pracy narzędzia copywritera.

Długopis i kartka

Wcale nie żartuję. Najczęściej, gdy mam wymyślić nazwę — firmy, czy produktu — albo hasło reklamowe, biorę do ręki długopis i zapisuję na kartce wszystko co mi przyjdzie do głowy. Teoretycznie mógłbym to robić na komputerze, ale wydaje mi się, że taka “analogowa apka” przestawia mnie na trochę inny tor myślenia. Łatwiej mi coś wymyślić wtedy. Pamiętaj, że cała kartka powinna być wypełniona Twoimi pomysłami, bo z reguły te pierwsze raczej nie są trafione. Przynajmniej u mnie to tak wygląda. Może Ty wymyślasz epokowe hasła na zawołanie. 😉

Swipe file

Kolejnym — dość nieoczywistym — narzędziem copywritera (i content marketera) jest tzw. swipe file. Jest to kolekcja skutecznych treści marketingowych, które warto trzymać w jednym miejscu. Przeglądasz danego dnia internet i nagle widzisz reklamę, która Ci się spodobała. Warto ją od razu dodać do swojego swipe file. Możesz taki zbiór kreacji prowadzić na dysku Google. Dzięki temu zawsze będziesz mieć do niego dostęp — również będąc daleko od komputera, korzystając ze smartfona.

Neuronwriter (najlepszy edytor tekstów SEO

NeuronWriter opinie

Przechodząc do bardziej technicznych narzędzi, w pierwszej kolejności potrzebujesz dobrego edytora tekstów. Oczywiście, jeżeli pracujesz jako SEO copywriter. W moim odczuciu najlepszym tego typu oprogramowaniem jest NeuronWriter. Aplikacja pozwala Ci tworzyć doskonale zoptymalizowane treści, które Google wysoko ocenia.

Narzędzie gromadzi najważniejsze dane na temat sytuacji w wynikach wyszukiwania i prezentuje Ci je w formie podpowiedzi, które musisz wykorzystać, by dobrze zoptymalizować swój tekst. Aplikację możesz kupić za jedyne 300 złotych w wersji life-time za pośrednictwem strony AppSumo. Jeśli zależy Ci na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, NW jest obowiązkowym narzędziem copywritera, z którego musisz korzystać.

Surfer SEO

Surfer SEO i edytor treści oferowany przez to narzędzie to obecnie jedno z najpopularniejszych rozwiązań technicznych wspierających tworzenie tekstów content marketingowych. Takich, które mają wspierać osiąganie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google. Na całym świecie content marketerzy korzystają z tego edytora. Za sprawą algorytmów sztucznej inteligencji oprogramowanie podpowiada, jak zoptymalizować tekst, aby był wysoko oceniany przez Google. Firmy zlecające teksty bardzo często oczekują znajomości tego narzędzia u copywritera.

Wypróbuj przez 7 dni narzędzie — jeśli uznasz, że Ci ono nie odpowiada, firma odda Ci 100% zapłaconej kwoty

Senuto

Jednym z najpopularniejszych aplikacji do działań SEO on-site jest Senuto. Oprogramowanie pozwala wykonywać kompleksową analizę słów kluczowych i tworzyć treści na podstawie tych danych. Jeśli Twoją specjalnością jest SEO copywriting, Senuto może być dla Ciebie wartościowym systemem. Dzięki niemu zaczniesz pisać teksty, które będą pojawiać się na wysokich pozycjach w Google.

Dowiedz się dokładnie co to jest Senuto?

Ortograf.pl

O tym, że przed “że” stawia się przecinek, czy, że grzegrzółka pisze się tak, jak napisałem, wie każda osoba zajmująca się pisaniem, jednak — podejrzewam, że każdemu — czasem zdarzają się błędy. Warto więc zawsze sprawdzić swój tekst za pomocą przeglądarkowego narzędzia — Ortograf.pl. Jest ono bezpłatne i w jednej chwili prześwietla całą treść artykułu, podkreślając językowe potknięcia.

Link do narzędzia

Grammarly

jeśli zajmujesz się pisaniem w języku angielskim, na pewno przyda Ci się przeglądarkowa aplikacja Grammarly. Jeśli w Twoich tekstach wystąpią jakieś błędy i nieścisłości stylistyczne, to oprogramowanie wskaże, a nawet zasugeruje, jak najlepiej się ich pozbyć.

Oprogramowanie jest dostępne w dwóch wariantach — wersja darmowa jest nieco ograniczona. Jeśli więc regularnie tworzyć treści w języku angielskim, dobrym wyjściem będzie zakup płatnej subskrypcji. Koszt miesięcznego abonamentu to wydatek rzędu ok. 10$. Sądzę, że warto zainwestować te pieniądze, aby zaoszczędzić czas, który będą pochłaniać ewentulane poprawki.

Link do narzędzia

Google Docs

Narzędzia copywritera - Google Docs

Chmurowy edytor tekstu od Google jest doskonałym narzędziem z co najmniej dwóch powodów. Po pierwsze służy jako swoiste repozytorium naszych prac — możemy udostępniać je bezpośrednio klientom, wspólnie nanosić poprawki w czasie rzeczywistym, a po drugie jest wygodnym edytorem tekstu.

Plusem Google Docs jest kompatybilność formatów plików ze wszystkimi desktopowymi edytorami — w każdej chwili dokumenty możemy pobrać na dysk lokalny naszego komputera i obsługiwać je w dowolnym edytorze typu LibreOffice, czy OpenOffice.

Link do narzędzia

Ubersuggest

Ubersuggest dla copywritera

Twórcą Ubersugesst jest Neil Patel — jedna z ikon współczesnego marketingu cyfrowego. Podstawowym zastosowaniem tego oprogramowania jest wyszukiwanie i analiza słów kluczowych.

Dzięki Ubersguggest możemy sprawdzić wartość poszczególnych słów kluczowych, jak również otrzymać listę sugerowanych fraz, na które warto pozycjonować nasze treści.

Oprócz tego, dzięki temu oprogramowaniu możemy sprawdzić na jakie frazy pozycjonuje się nasza konkurencja.

Niestety w wersji darmowej występuje dzienny limit wyszukiwań.

Link do narzędzia

Answer The Public

answer the public - narzędzia dla copywritera

To bezpłatne narzędzie przeglądarkowe, podobnie jak Ubersuggest, służy do wykonywania research słów kluczowych. Answer The Public za pomocą graficznego wykresu przedstawia zapytania, które użytkownicy Google wpisują do przeglądarki.

Dzięki temu narzędziu możemy poznać popularne — zarówno dłuegiego, jak i krótkiego ogona — frazy kluczowe. Tworząc treści warto regularnie korzystać z tego oprogramowania.

Link do narzędzia

Google Search Console

To narzędzie, z którego w największym stopniu korzystają specjaliści SEO, jednak copywriterzy także mogą dzięki GSC otrzymać przydatną wiedzę na temat publikowanych treści. 

Dzięki GSC możemy sprawdzić, czy nasza strona jest prawidłowo indeksowana, jakie wyniki uzyskują poszczególne podstrony, a także na jakie frazy jest nasza witryna widoczna w Google. Co więcej, narzędzie to raportuje nam wszelkie nieprawidłowości zachodzące w funkcjonowaniu naszej witryny.

Link do narzędzia

Google Analytics

Google Analytics dla copywritera

Copywriterska codzienność dla większości osób nie kończy się na pisaniu i analizie słów kluczowych. Gdy treści już powstaną, należy analizować ich skuteczność. Idealnym do tego narzędziem jest Google Analytics.

Dzięki Google Analytics możemy szczegółowo poznać grupę użytkowników, którzy odwiedzają naszą stronę. Możemy dowiedzieć się, jak zachowują się, korzystając z naszej witryny. Co więcej, możemy badać skuteczność poszczególnych działań, które podejmujemy w obrębie strony. 

Link do narzędzia

Google Trends to darmowe narzędzie, które udostępnia użytkownikom dane przedstawiające popularność określonych fraz — zarówno na Google, jak i na YouTube. Warto śledzić Google Trends i tworzyć treści na tematy, które mają tendencję wzrostową, a są jeszcze nie zagospodarowane. Dzięki temu można znaleźć temat, który dopiero zaczyna cieszyć się popularnością i stworzyć treści, które osiągną wysoką pozycję w Google zanim inni przygotują swoje teksty omawiające zagadnienie.

Link do narzędzia

Quora

Bycie na bieżąco z trendami panującymi w internecie to klucz do bycia o krok przed konkurencją. Tworzenie treści na tematy, które są obecnie na fali może nam pomóc zająć uprzywilejowaną pozycję w wynikach wyszukiwania Google. Dlatego właśnie warto zaglądać na portal Quora. Tutaj użytkownicy szukają odpowiedzi na swoje pytania.

Quora jest miejscem wartym uwagi copywriterów z jeszcze jednego powodu — tutaj można udostępniać treści ze swoich blogów, stron i tym samym ściągać wartościowy ruch do swojej witryny.

Link do narzędzia

RankMath

Omawiając narzędzia copywritera, nie sposób nie wspomnieć o wtyczce SEO do Wordpressa: RankMath. Jest to niewątpliwie wybór, jeśli chodzi o optymalizację Wordpressa. Choć zakresem funkcjonalności nie przewyższa popularnego Yoast SEO, to z pewnością z punktu widzenia wydajności działania, należy wybrać właśnie tę wtyczkę do optymalizacji strony.

Link do narzędzia

Pexels.com i Pixabay

Pixabay.com narzędzie dla copywritera

Zadaniem copywritera — przynajmniej z reguły — nie jest tworzenie zdjęć do swoich treści. Ale zatrudnianie specjalnie fotografa — zwłaszcza gdy np. Tylko prowadzimy swojego bloga — może być wyjściem nieopłacalnym.

Z pomocą w temacie doboru zdjęć do naszych treści przychodzą specjalne biblioteki zdjęć online, z których możemy bezpłatnie pobrać tysiące różnorodnych zdjęć, które ubogacą nasze treści. 

Link do narzędzia

Canva

To prawdziwa skarbnica graficznych szablonów, na bazie których możemy stworzyć ładnie wyglądające grafiki na potrzeby różnych formatów internetowych — od miniatur na Youtube, przez banery reklamowe FB, po grafiki do artykułów.

Dzięki Canvie możemy przygotowywać projekty graficzne, bez konieczności uczenia się projektowania. Pomijając zalety typowo graficzne, muszę wspomnieć, że Canva jest świetnym narzędziem, w którym można stworzyć kompletny kalendarz publikacji w mediach społecznościowych.

Testuj aplikację Canva PRO przez 30 dni za darmo

Aby skorzystać z planera treści i stworzyć harmonogram publikacji w mediach społecznościowych, wystarczy utworzyć grafikę, napisać treść i umieścić dany wpis w kalendarzu. Canva to nie tylko świetne narzędzie dla copywriterów, ale dla wszystkich osób zajmujących się szeroko pojmowanym content marketingiem i promocją w mediach społecznściowych.

A Ty masz jakieś swoje ulubione narzędzia copywritera…?

Lista narzędzi dla copywritera, które mogą być przydatne w pracy mogłaby być oczywiście o wiele dłuższa — ja skupiłem się na tych, z których sam na co dzień korzystam.