slowo kluczowe w nazwie domeny

Skoro słowa kluczowe są ważnym czynnikiem rankingowym Google, umieszczenie jednego z nich w nazwie domeny wydaje się sensownym posunięciem. Ale czy w rzeczywistości taki zabieg jakkolwiek pomaga? Odpowiedzi na to pytanie udzielił na portalu Reddit pracownik Google, John Mueller.

Nie chcę budować wkruzającego napięcia — słowo kluczowe w nazwie domeny w żaden sposób nie pomaga w uzyskaniu lepszej pozycji w wynikach wyszukiwania. Tak twierdzi John Mueller z Google.

Lepiej identyfikowalna marka w domenie

Pracownik Google napisał, że słowa kluczowe bywają ulotne — ktoś dziś zajmuje się projektowaniem graficznym, ale za 5 lat może to nie być główne zajęcie tej osoby. Dodaje też, że zamiast skupiać się na upychaniu słów kluczowych w domenie, lepiej postawić na pozcyjonowanie swojego brandu, który da szerokie perspektywy marketingowe i z którym użytkownicy będą mogli się identyfikować. Swoje twierdzenie skwitował słowami: “nie ma żadnej tajemniczej premii za umieszczenie słowa kluczowego w domenie”.

Tutaj możesz przejść bezpośrednio do posta Muellera na temat wpływu słowa kluczowego w nazwie domeny.

Abstrauhując od słów Muellera, warto spojrzeć na historie prawdziwych firm, które na przestrzeni lat zmieniały swoje specjalizacje — fińska Nokia kojarzona dziś przede wszystkim z telefonami, początkowo trudniła się produkcją papieru.

“Domeny ze słowem kluczowym rankują dobrze”

Mueller w swoim poście rozprawia się jeszcze z argumentem osób, które twierdzą, że u nich słowo kluczowe w domenie pomaga w osiąganiu dobrych pozycji w Google — zaznacza on, że strony te radziłyby sobie jednakowo dobrze, gdyby nazwa domeny nie zawierała frazy kluczowej.

Co z domenami najwyższego poziomu?

Wiele osób zastanawia się, czy wybór domeny najwyższego poziomu będącej słowem kluczowym, może poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania. W końcu istnieją domeny najwyższego poziomu przeznaczone dla stron działających w konkretnych miastach, np. domeny: .berlin, czy .nyc. Tutaj niestety znowu odpowiedź dla wielu osób może być rozczarowująca, bowiem wg Muellera tego typu domeny nie dają żadnych korzyści.

Mając na uwadze powyższe, sadzę, że nie warto nazywać swojej firmy Copywriter Warszawa — w końcu tego typu nazwy nie są zbyt chwytliwe dla użytkowników, ani dla robotów Google.

Być może te wpisy również Cię zainteresują

Podobne wpisy