SEMSTORM – opinie i recenzja narzędzia do SEO
Jednym z najpopularniejszych narzędzi SEO w Polsce jest SEMSTORM. Wypowiedzi użytkowników na temat tego systemu sugerują, że jest to wybór wart uwagi każdej osoby zajmującej się pozycjonowaniem. W poniższym artykule prezentuję moją opinię na temat tego oprogramowania i omawiam różne funkcjonalności tego rozwiązania.
Opinie o SEMSTORM – czyli co mówią użytkownicy o tym narzędziu
Jeśli spojrzysz na grupy społecznościowe, na których ktoś szuka narzędzia do SEO, to większość z sugestii będzie wymieniać SEMSTORM jako wartą uwagi propozycję. Oprogramowanie pozwala analizować różne obszary działalności pozycjonerskiej w odniesieniu do Twojej strony i stron konkurencji.
Sprawdź, co mówią inni użytkownicy na temat SEMSTORM — poniżej znalazłem kilka opinii na popularnej grupie facebookowej poświęconej tematyce pozycjonowania stron.
Tutaj kolejna osoba ocenia serwis pozytywnie:
Takich głosów jak te powyższe, na grupach facebookowych jest znacznie więcej — społeczność SEO chętnie sięga po SEMSTORM do pracy nad SEO.
Cennik oprogramowania SEMSTORM
SEMSTORM jest udostępniane w 4 wariantach cenowych. Niezależnie od tego, na który się zdecydujesz, możesz na początku wypróbować 14-dniową wersję darmową oprogramowania. Wraz z nią otrzymasz dostęp do wszystkich funkcjonalności oferowanych przez pakiet premium.
To, co istotne, najtańszy wariant nie ma dużych ograniczeń. Większość z nich sprowadza się do objętości analizy wyników wyszukiwania. W przypadku pakietu Basic użytkownik może przeanalizować widoczność swojej strony w wynikach z 1-20.
Możliwości poszczególnych wariantów w momencie, gdy piszę ten artykuł prezentują się następująco:
- Pakiet Basic: pozwala na codzienny monitoring 150 słów kluczowych, w raportach widoczności stron prezentuje 500 fraz kluczowych, pozwala na wygenerowanie 10 raportów słów kluczowych na dzień — koszt: 108 zł / miesiąc.
- Pakiet Premium: pozwala na codzienny monitoring 1000 słów, raporty widoczności prezentują 10 000 fraz kluczowych, a w ciągu dnia można wygenerować 100 raportów dotyczących popularności fraz — koszt: 208 zł / miesiąc.
- Pakiet Business: możesz codziennie monitorować 5000 słów. W raportach widoczności możesz analizować aż 50 000 słów kluczowych. Jeżeli chodzi o raporty dotyczące popularności słów kluczowych, możesz ich wygenerować w ciągu dnia aż 250 — koszt: 500 zł / miesiąc.
Tytułem uzupełnienia muszę dodać, że podane wyżej kwoty dotyczą płatności obejmującej cały rok.
Mocne strony SEMSTORM
Jak już pewnie widzisz, sam jestem fanem tego oprogramowania. Uważam, że marketing w Google przy użyciu SEMSTORM to duża wygoda i wartość za pomocą wysokiej jakości danych analitycznych.
- Stosunek ilości funkcjonalności do ceny — narzędzie daje praktycznie wszystkie potrzebne opcje, które pozwalają prowadzić analitykę SEO;
- Czytelna i dobrze wyglądającqa estetycznie forma eksportowanych dokumentów PDF. Tak naprawdę można je pokazać w trakcie spotkania z klientem — nie trzeba danych wrzucać do prezentacji.
- Świetnie sprawdza się analiza konkurencji — za każdym razem, gdy sprawdzasz widoczność strony, SEMSTORM prezentuje Ci sześciu Twoich najbliższych konkurentów na podstawie wspólnych słów kluczowych.
Wady SEMSTORM
Mimo wszystkich pozytywnych słów, uważam, że SEMSTORM nie jest narzędziem idealnym. Poniżej jego wady:
- Brak modułu związanego z link buildingiem: SEMSTORM nie daje możliwości prowadzenia analityki w obszarze link buildingu.
- Nieco toporny interfejs: mimo że platforma zapewnia łatwy dostęp do wszystkich istotnych danych, to można odnieść wrażenie, że od strony graficznej wypada słabo. Z drugiej strony to żaden problem — po kilku godzinach testów można łatwo odnaleźć się w budowie okna aplikacji. Słaby itnerfejs przekłada się na nienajlepszą przejrzystość prezentacji danych.
To by było na tyle z wady — jeśli chcesz samodzielnie przekonać się o możliwościach SEMSTORM, odwiedź stronę dostawcy oprogramowania i skorzystaj z darmowego 14-dniowego okresu próbnego.
Jak korzystać z SEMSTORM? (omówienie poszczególnych modułów)
Teraz po kolei omówię wszystkie funkcjonalności poszczególnych modułów dostępnych w systemie. Uważam, że nawet jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z SEO, to narzędzie pozwoli Ci szybkie rozpoczęcie pełnoskalowej analizy Twoich działań SEO.
Okno aplikacji po lewej stronie prezentuje panel nawigacyjny pozwalający przeskakiwać między poszczególnymi modułami, natomiast w centralnej przestrzeni roboczej znajdują się dane dotyczące interesującego nas obszaru.
Teraz omówię po kolei możliwości poszczególnych modułów.
Monitoring
Pierwszym z dostępnych w panelu SEMSTORM modułów jest ten, który pozwala na stworzenie projektu i regularne monitorowanie efektów SEO.
Moduł ten może pokazywać bardziej precyzyjne dane, gdy dokonasz jego integracji z Google Search Console.
Analiza stron
Wartym uwagi rozwiązaniem oferowanym przez aplikację jest moduł Analiza stron. Dostępne tu są następujące możliwości:
- Opcja sprawdzenia widoczności dowolnej strony internetowej.
- Prześwietlanie strony Twoich marketingowych rywali — możesz tu sprawdzić, jak Twój konkurent prowadzi swoje działania SEO.
- Badanie wpływu aktualizacji algorytmu Google na spadki lub wzrosty witryny.
- Audyt techniczny strony (sprawdzanie, z jakich technologii korzysta).
- Możliwość importu danych za pośrednictwem API.
W tym module możesz oczywiście sprawdzić, na jakie frazy i na jakich pozycjach Twoja strona jest widoczna w wynikach wyszukiwania.
Słowa kluczowe
Ten moduł to świetnie rozwiązanie dla twórców treści. Przydaje się na etapie analizy słów kluczowych. Dostępne tu opcje pozwalają m.in.:
- Wygenerować sugestie słów kluczowych na podstawie wprowadzonych przez Ciebie fraz. Oprócz tego możesz dowiedzieć się, jak wiele osób średnio miesięcznie wpisuje te słowa, oraz jak wypada ich sezonowość.
- Możesz sprawdzić dane pochodzące z największych platform e-commerce odnoszące się do popularności określonych słów kluczowych. Tego typu frazy kluczowe nastawione są ściśle pod e-commerce — takie, które możesz przypisać do stron produktów i kategorii w sklepie online.
- Świetną opcją w tym module jest możliwość wyszukiwania fraz kluczowych, które wpisują użytkownicy YouTube.
Generator tematów
Świetnym narzędziem oferowanym przez SEMSTORM jest tzw. generator tematów. W polu tekstowym wpisujesz do 10 słów kluczowych, a oprogramowanie na ich podstawie tworzy listę tematów na artykuły.
Oczywiście narzędzie nie jest idealne. Zdarza się, że prezentowane wyniki są nieco bezsensowne. Na przykład na hasło Pozycjonowanie aplikacja podpowiada tematy w stylu: „których przecinek” lub „dokąd po angielsku”.
Film
W module słowa kluczowe dostępna jest też opcja, która pozwala sprawdzić słowa związane z filmami. Takie, które wpisują ludzie na Youtube. Niestety często sugerowane podpowiedzi są bardzo odległe od podanej przez Ciebie frazy. Sądzę, że opcja ta wymaga dalszych ulepszeń.
Asystent Contentu
Asystent Contentu to intensywnie rozwijany moduł przez firmę. Obecnie użytkownicy mogą pisać teksty samodzielnie w nowoczesnym edytorze SEO, jak również mogą to robić przy użyciu AI.
Na razie nie miałem okazji przeprowadzać poważniejszych testów tego narzędzia, ale uważam, że dobrze się ono sprawdzi w przypadku artykułów blogowych i opisów produktów. Niestety po wstępnym zapoznaniu się z rozwiąznaniem, oceniam je słabo.
Edytor nie pokazuje domyślnie liczby znaków w tekście — trzeba nacisnąć przycisk, by zobaczyć, ile znaków i słów ma tekst.
Jeżeli chodzi o możliwość tworzenia tekstów przez AI, sądzę, że nie są one najgorsze. Zresztą oceń to samodzielnie — poniżej tekst wygenerowany przez narzędzie SEMSTORM:
Jeżeli chodzi o funkcjonalności samego edytora tekstu, to:
- narzędzie podpowiada liczbę słów kluczowych, które powinny pojawić się w tekście,
- ocenia nasycenie nagłówków frazą kluczową,
- wskazuje poziom czytelności (wewnętrzny algorytm twórców narzędzia),
- podsuwa informacje dotyczącą rekomendowanej liczby plików graficznych w tekście (i to jest super opcja!),
- wykrywa błędy ortograficzne.
Audyty
Moduł audyty to naprawdę wartościowe rozwiązanie. W oknie modułu podajesz adresy URL, których ma się tyczyć analiza, a narzędzie po chwili otrzymujesz informacje dotyczące parametrów technicznych strony.
Narzędzie pobiera dane z oprogramowania Lighthouse — oznacza to, że stanowią one wiarygodny zbiór informacji na temat wydajności Twojej strony. Możesz w tym narzędziu przeprowadzać techniczne audyty na konkurencyjnych witrynach. Wiedza na temat tych wskaźników może stanowić dla Ciebie punkt wyjścia do solidnej optymalizacji technicznej serwisu.
Podczas przeprowadzania audytów SEO masz dostęp do ich wyników przez kolejne 30 dni. Jeśli chcesz znów poznać jakość strony, musisz wykonać kolejną analizę.
Monitoring pozycji
Świetnym rozwiązaniem od SEMSTORM jest analiza pozycji dowolnej strony. Wystarczy, że podasz w oknie aplikacji adres swojej domeny, a po chwili otrzymasz dokładny wykaz słów kluczowych, na które strona się wyświetla. W zależności od pakietu cenowego narzędzia, wykres w tym module prezentuje słowa kluczowe pochodzące z TOP 20 lub TOP 50.
Wsparcie użytkownika ze strony dostawcy oprogramowania
Dużym plusem na rzecz dostawcy oprogramowania jest proklienckie podejście do komunikacji. Jako nowy użytkownik, który chce się rozeznać w działaniu serwisu, możesz łatwo skontaktować się z pracownikiem, który odpowie na wszystkie nurtujące pytania. Z konsultantem SEMSTORM możemy przejść przez cały panel aplikacji i po kolei rozeznać się, co jak działa.
Kontakt na każdy sposób
Ogromnym plusem oferty SEMSTORM jest obsługa klienta. Możesz na każdy możliwy sposób skontaktować się z pracownikiem firmy.
Jeśli dopiero zaczynasz korzystanie z oferty firmy, możesz zadzwonić na infolinię i skorzystać ze wsparcia pracownika, który krok po kroku omówi z Tobą wszystkie funkcjonalności systemu. Możesz też oczywiście skontaktować się za pośrednictwem poczty elektronicznej.
Bogata baza wiedzy (webinary, artykuły i poradniki)
Trzeba tu też dodać, że firma często organizuje otwarte webinary. Oprócz tego, że dzielą się tam dużą dawką wiedzy, to również sporo przemycają informacji na temat samego oprogramowania. Jeśli chcesz mieć ogólne wyobrażenie, jak działa to oprogramowanie, możesz wziąć udział w jednym z takich webinarów.
SEMSTORM jest cennym źródłem wiedzy na temat funkcjonalności oprogramowania. Oprócz tego można tam znaleźć solidną dawkę wiedzy na temat marketingu w Google.
Czy SEMSTORM to najlepsza opcja? (omówienie alternatyw)
SEMSTORM to jedno z moich ulubionych narzędzi do pozycjonowania. Musisz wiedzieć jednak, że nie jest to jedyne kompleksowe rozwiązanie do pozycjonowania. Poniżej przedstawiam najpopularniejsze narzędzia konkurencyjne.
Senuto
Senuto to także polskie narzędzie do analizy treści, słów kluczowych i widoczność stron konkurencji. W nim także możesz monitorować efekty działań SEO. Gdybym miał porównać oba systemy, to sądzę — podobnie jak wielu SEO-wców — że takie porównanie jest niemożliwe. Również uważam, że pozycjoner powinien korzystać z obu aplikacji równolegle.
Ten artykuł może Cię zainteresować — poznaj opinie na temat Senuto
Ahrefs
Według wielu osób Ahrefs to najlepsze narzędzie do SEO. Posiada najważniejsze funkcje, które omówiliśmy w kontekście SEMSTORM, ale daje też możliwość pogłębionej analizy linków.
Sądzę, że jeśli prowadzisz SEO na zagranicznych rynkach, to Ahrefs może być lepszym wyborem niż Senuto i SEMSTORM. Jeśli dzialasz na stronach pozycjonowanych w Polsce, sądzę, że lepiej zostać przy naszych krajowych rozwiązaniach.
Dla kogo SEMSTORM jest odpowiednim wyborem?
Uważam, że każda osoba, która chce sprawdzać, jak widoczna w wyszukiwarce jest jej strona, powinna korzystać z SEMSTORM. Biorąc pod uwagę stosunkowo niską cenę w porównaniu do narzędzi konkurencyjnych, uważam, że działania marketingowe powinny być prowadze z jego wykorzystaniem.
Jeśli więc działasz jako:
- specjalista od content marketingu,
- freelancer SEO,
- samodzielny właściciel strony,
- copywriter,
- bloger,
to SEMSTORM jest dla Ciebie priorytetowym rozwiązaniem. Uważam, że do celów content marketingowych oprogramowanie jest jednym z bardziej wartościowych.
Moja opinia na temat SEMSTORM
Sam zawsze byłem zwolennikiem Senuto — jakoś bardziej przekonywała mnie oferowana przejrzystość tej aplikacji. Trochę moje zdanie zmieniło się, gdy zdecydowałem się na zakup SEMSTORM. Stwierdziłem, że potrzebuję większego zestawu narzędzi do analizy pod kątem SEO, a SEMSTORM jest jakby naturalnym wyborem większości osób zajmujących się SEO.
Opinie SEMSTORM panujące w branży są zgodne z moją oceną tego narzędzia. Podobnie jak większość specjalistów SEO uważam tę aplikację za cenne narzędzie w codziennej pracy pozycjonera. Otrzymuje w aplikacji wiele wskazówek, które sprawiają, że moja optymalizacja stron jest wysoko oceniana przez Google.
SEMSTORM – informacje na temat firmy
SEMSTORM działa jako spółka sp. z o.o. zarejestrowana w Warszawie. Jej kapitał zakładowy to 200 000,00 zł.
Jak już wyżej wspomniałem, firma wykazuje bardzo prokliencką postawę — zawsze służy swoim użytkownikom wsparciem, gdy występują jakieś niejasności.
SEMSTORM – opinie i recenzja narzędzia do SEO (podsumowanie)
Jak widzisz, SEMSTORM to duża wartość pod kątem funkcjonalności w naprawdę dobrej cenie. Firma SEMSTORM w porównaniu z konkurencyjnymi systemami ma najatrakcyjniejszy cennik. Biorąc pod uwagę bogaty zakres funkcji, sądzę, że każdy powinien wypróbować to narzędzie.