Najlepsze podcasty o marketingu 2025
Podcast to forma, który pokochała większość osób zajmujących się marketingiem. Jego zaletą jest fakt, że można go słuchać w dowolnym czasie i prawie dowolnym miejscu. Jeśli chcesz poznać podcasty marketingowe, których warto słuchać, poniżej znajdziesz moje subiektywne zestawienie — lista zawiera polskie i zagraniczne podcasty.
Podcast Cyfrowe Gawędziarstwo
Wybacz mi. Musiałem ten tekst zacząć od małej autoreklamy. Sam nagrywam swój podcast o marketingu internetowym, dlatego w pierwszej kolejności zapraszam Cię do wysłuchania jego odcinków.
Poruszam tam kwestię związane z:
- promocją strony w Google — SEO i płatną reklamą,
- content marketingiem,
- zarabianiem i internecie,
- zagadnieniami, które mogą zainteresować freelancera-marketera lub właściciela małej firmy;
Podcastu Cyfrowe Gawędziarstwo możesz posłuchać na popularnych platformach streamingowych: Apple Podcasts, Spotify i YouTube.
Podcast Mała Wielka Firma
Kolejną pozycją na liście jest podcast Mała Wielka Firma — audycja Marka Jankowskiego, marketera, który od 2004 roku pomaga przedsiębiorcom rozwijać biznes w internecie.
Sądzę, że każda osoba zainteresowana rozwojem biznesu online skorzysta z prezentowanej tu wiedzy. Sam wiele czerpię z wiedzy przekazywanej w podcaście Mała Wielka Firma.
Email [i] marketing podcast
Mimo że o tym podcaście można mówić w czasie przeszłym to jest on cennym źródłem wiedzy na temat email marketingu. Audycja była nagrywana przez Pawła Salę — współtwórcę popularnego narzędzia do email marketingu, FreshMail.
Zagadnienia poruszane w podcaście nie dotyczyły wyłącznie email marketingu. Często w odcinkach gościnnie występowały znane postaci ze świata polskiego marketingu.
Kto wie — może autor podcastu jeszcze wróci do nagrywania. Póki co, można zadowolić się treściami, które zostały opublikowane do 2021 roku.
Nowoczesna Sprzedaż i Marketing
NSM jest audycją, której gospodarzem i twórcą jest Szymon Negacz. specjalista od sprzedaży, który skupia się na zagadnieniach związanych ze sprzedażą i marketingiem B2B.
Zagadnienia poruszane w podcaście dotyczą prawdziwych problemów, z którymi borykają się przedsiębiorcy. Każda osoba, która na co dzień odpowiada za rozwój biznesu, czy to z perspektywy sprzedawcy, czy marketera, wyciągnie wiele korzyści ze słuchania podcastu NSM.
Konkretnie o marketingu
Prowadzącym tę audycję jest Artur Jabłoński. Jedna z bardziej rozpoznawalnych postaci ze świata polskiego marketingu. Autor w swojej audycji opowiada o mediach społecznościowych, SEO, copywritingu, reklamie internetowej i strategii marketingowej.
Jak widzisz, zakres tematyczny jest tu naprawdę szeroki. Mimo to sądzę, że twórca audycji tematy związane z marketingiem zna dobrze od strony praktycznej. Sam czasem włączam podcast Konkretnie o Marketingu.
SEO Podcast
Jeśli interesuje Cię podcast o SEO, który jest regularnie publikowany, to SEO podcast może Cię zainteresować. Jego autorem jest Paweł Cengiel. Jak można przeczytać na jego stronie, pozycjonowaniem zajmuje się od 2015 roku.
Czasem zdarza mi się w wolnej chwili włączyć treści publikowane w ramach tego podcastu — dotyczą one różnych obszarów SEO — od zupełnych podstaw do technicznych wyjaśnień na temat działania wyszukiwarki Google. Audycja ma raczej postać teoretycznych wykładów autora.
SEO Fridays Podcast
Jeśli interesuj Cię temat marketingu w Google, to kolejną audycją wartą Twojej uwagi jest polski podcast o tematyce SEO — SEO Fridays. Jego autor Dawid Medwediuk zaprasza do swojej audycji specjalistów ze świata pozycjonowania. Każdy odcinek jest poświęcony określonemu zagadnieniu.
Mimo że audycja nie ukazuje się w regularnych odstępach czasu, można się spodziewać, że jej autor będzie konsekwentnie co jakiś czas dodawał kolejne odcinki.
W algorytmach internetu
Ten podcast jest poświęcony dla fanów e-commerce i marketingu internetowego. Jego twórcy — Marek Gwóźdź i Marcin Grzeszczuk — dzielą się swoją wiedzą na temat zagadnień marketingowych. Zagadnienia poruszane w podcaście zainteresują zarówno początkujących, jak i starych wyjadaczy w marketingu. W odcinkach często też gościnnie występują eksperci z różnych dziedzin marketingu online.
CopyBlogger
CopyBlogger to audycja prowadzona przez Tima Stoddarta. Zapraszani tu goście dyskutują na temat skutecznych działań w obszarze copywritingu, content marketingu i kwestii okołobiznesowych.
Gdzie najlepiej słuchać podcastów marketingowych?
Na koniec muszę się podzielić praktyczną wskazówką. Pewnie zadajesz sobie pytanie, które miejsce jest najlepsze do słuchania podcastów. Sądzę, że nie ma tu jednej odpowiedzi.
Ze słuchaniem podcastów jest jak ze słuchaniem muzyki. Dla wielu osób zajęcie to jest elementem rutyny dnia codziennego. Jedni lubią słuchać podcastów w aucie, inni do snu. Oznacza to, że każdy powinien znaleźć swój idealny kanał.
Jeśli słuchasz audycji podczas pracy, możesz to robić bezpośrednio na stronie danego podcastu. Gdy słuchowiska umilają Ci podróż komunikacją miejską, wtedy lepiej sprawdzą się aplikacje platform streamingowych takich jak Apple Podcasts czy Spotify.
Najlepsze podcasty o marketingu – podsumowanie
Mam nadzieję, że słuchanie powyższych podcastów marketingowych będzie dla Ciebie nie tylko wartościowo spędzonym czasem, ale także dostarczy Ci sporej dawki wiedzy. Pamiętaj, aby subskrybować poszczególne audycje — dzięki temu kolejne jej odcinki będą Ci stale się wyświetlać w poszczególnych aplikacjach.