Jak sprawdzić pozycję strony w Google

Prowadząc stronę, musisz wiedzieć, jak wypada jej widoczność na frazy wpisywane przez użytkowników wyszukiwarki. Jeśli nie wiesz, jak sprawdzić pozycję strony w Google, w poniższym tekście pokażę Ci kilka sposobów. 

Narzędzia do sprawdzania pozycji w Google

Ręczna weryfikacja (obarczona sporą niedokładnością)

Samodzielne wpisywanie frazy kluczowej w Google to najłatwiejsza metoda sprawdzania pozycji strony. Jest ona jednak drogą przez mękę… 

W rzeczywistości sytuacja wygląda następująco:

  1. Wybierasz jedno słowo kluczowe, na które pozycjonujesz swoją podstronę;
  2. Mimochodem Twoja witryna zaczyna się pojawiać na wiele innych fraz (mogą ich być dziesiątki);
  3. Ręcznie wpisujesz tylko jedno hasło w wyszukiwarce (główne słowo);

Widzisz, że już na pewno, że ta metoda sprawdzania pozycji w Google jest bez sensu. Zajmuje ogromną ilość czasu. Znaczniej lepiej jest sięgnąć po narzędzia, które monitorują widoczność za Ciebie. 

Senuto – narzędzie do szczegółowego prześwietlania pozycji w Google

Senuto to uniwersalny kombajn do robienia SEO. Jedną z jego możliwości jest monitoring pozycji w Google. W tym obszarze narzędzie świetnie się sprawdza. 

Aby sprawdzić pozycję w Google przy użyciu Senuto, musisz przejść do zakładki: Analiza widoczności (tam wpisać Twoją domenę), następnie ustawić raport Pozycje.

Senuto do sprawdzania pozycji strony w Google

W tej zakładce pojawią się wszystkie frazy, na które Twoja strona pojawia się w Google. Dowiesz się w tym miejscu, które z podstron rankują na konkretne słowa kluczowe.

Może Cię zainteresować ten artykuł: Senuto – opinie i recenzja

Google Search Console (średnie ilości wyszukań)

Bezpłatne narzędzie Google Search Console pozwala Ci monitorować efekty Twoich działań SEO. Jeśli prowadzisz działania pozycjonerskie w ograniczonym stopniu, GSC w zupełności wystarczy Ci do monitorowania średniej pozycji strony. Słowo średniej  jest kluczowe w poprzednim zdaniu. 

Aby sprawdzić pozycję strony w Google Search Console, należy:

  1.  przejść do zakładki wyniki wyszukiwania
  2. Przescrollować nieco poniżej wykresu liniowego.
  3. Po kolei przeglądać widoczność w Google na poszczególne frazy.
Sprawdzanie pozycji strony w Google Search Console

Pamiętaj, że zanim zaczniesz sprawdzać pozycję fraz w GSC, wcześniej musisz to narzędzie skonfigurować na swojej stronie. 

Z poniższego filmu dowiesz się, jak to zrobić.

Narzędzie od CyberFolks

CyberFolks to firma hostingowa, która wydała swoje narzędzie do analizy widoczności stron w Google. W porównaniu z wyżej omówionymi  aplikacjami narzędzie od CF jest najmniej rozbudowane. 

Największy użytek zrobią z niego właściciele niewielkich firm, którzy działają w branżach z małą konkurencją.

Oprogramowanie od CyberFolks jest płatne. Gdy sam je kupowałem, jego koszt wynosił 99 złotych netto za cały rok. 

Jeśli zależy Ci na kilkunastu pozycjonowanych frazach, może to być dla Ciebie właściwy wybór do monitorowania pozycji. 

Jak sam sprawdzam pozycję swojej strony internetowej w Google?

Jeżeli o mnie chodzi, mam kilka narzędzi, do których regularnie zaglądam. 

  1. Google Search Console — każdego dnia rano sprawdzam, jak wygląda zmiana widoczności moich podstron.
  2. Senuto — wizyta na tej stronie to także element mojej codziennej rutyny. Tutaj też weryfikuję pozycję stron moich klientów. 
  3. Czasem zdarza mi się ręcznie wpisywać poszczególne zapytania. 

Jeżeli chodzi o ostatnią metodę, Google serio jej nie lubi. Po kilku takich próbach wyszukiwarka każe Ci przejść test, który ma potwierdzić, że jesteś człowiekiem. To strasznie upierdliwe rozwiązanie. 

Wskazówka na koniec:

Nie trać czasu na weryfikację pozycji strony w wyszukiwarce Google, jeśli przed chwilą opublikowałeś nową podstronę lub artykuł. Wyszukiwarka potrzebuje trochę czasu, aby umieścić w indeksie Google nową podstronę.

Aby skrócić ten czas, możesz wykonać następujące działania:

  1. Ręcznie zgłoszenie strony do Google Search Console;
  2. Publikacja postów w mediach społecznościowych z informacją o nowej treści;
  3. Umieszczenie linków na podstronach, które tematycznie są powiązane z nową treścią;
  4. Skorzystanie z interfejsu Indexing API, który pozwala bezpośrednio powiadomić Google o nowej treści na stronie. 

Gdy wykonasz kroki z powyższej listy, możesz sprawdzić, czy i w jaki sposób Google oceniło Twoje nowe treści. Zrobisz to oczywiście w jednym z opisanych przeze mnie wyżej narzędzi. Jeśli strona nadal nie jest widoczna w Google, polecam cierpliwie czekać. 

Jak sprawdzić pozycję strony w Google? (podsumowanie)

Sprawdzanie pozycji strony w Google to proste zadanie. Pamiętaj, że jeśli chcesz zaoszczędzić czas, warto sięgnąć po narzędzia, które automatycznie wykonają pracę za Ciebie — wyświetlą informację dotyczącą Twoich pozycji w wynikach wyszukiwania. Jeśli jednak nie chcesz inwestować w płatne narzędzia, zawsze zostaje Ci ręczna weryfikacja. 

Podobne wpisy