Wizytówka Google Moja Firma

Prowadzisz firmę, a Twoim największym utrapieniem jest brak klientów? Jest sporo takich osób jak Ty. Na szczęście jest wiele dostępnych rozwiązań, które mogą poprawić sytuację Twojego biznesu. Jednym z nich jest wizytówka Google Moja Firma. Z tego tekstu dowiesz się, jak wykorzystać to narzędzie dla rozwoju Twojej działalności.

Jak założyć wizytówkę Google Moja Firma?

Zakładanie wizytówki Google to łatwy i szybki proces. Każdy bez trudu sobie z nim poradzi. Nawet bez umiejętności związanych z marketingiem internetowym. Wystarczy postępować zgodnie z poniższą instrukcją.

1. Dostęp do konta Google

Pierwszym krokiem, który należy wykonać przed zakładaniem wizytówki, jest zalogowanie się na konto Google. To samo, z którego korzysta każda osoba mająca pocztę na Gmailu. Jeśli jeszcze nie masz takiego konta, prędzej czy później będzie Ci ono potrzebne, np. do zarządzania Google Analytics czy Google Search Console

2. Zakładanie konta na stronie Google Moja Firma

Gdy już masz dostęp do konta Google, możesz przejść na stronę: www.google.com/intl/pl_pl/business/ 

Zakładanie profilu zaczyna się od kliknięcia niebieskiego przycisku zarządzaj.

W kolejnym oknie podajemy nazwę naszej firmy.

Następnie należy wskazać jakiego rodzaju działalność prowadzi nasza firma. W momencie, gdy piszę ten tekst, w panelu są 3 opcje do wyboru.

  • Sklep internetowy;
  • Sklep lokalny;
  • Firma usługowa;

Jeśli działasz online — np. w branży marketingowej, to swoje usługi świadczysz zdalnie, tym samym najlepszą opcją do zaznaczenia będzie ta ostatnia.

W następnym oknie należy podać obszar działalności. Jeśli zajmujesz się marketingiem, możesz wskazać główne miasta Polski — ja przynajmniej tak robię. 

Następnie przechodzimy do umieszczenia informacji kontaktowych. Pamiętaj, aby podać adres swojej strony internetowej. Sądzę, że to minimalnie wspomoże efekty pozycjonowania Twojej witryny.

Teraz należy umieścić firmę w katalogu Google Maps. Oczywiście, jeżeli podajesz widoczny adres fizycznej lokalizacji Twojej firmy.

Gdy już uzupełnimy powyższe dane, Twoja firma wymaga weryfikacji — konkretniej mówiąc, weryfikacji lokalizacji fizycznej, która została podana podczas wypełniania formularza rejestracyjnego. Teraz Google wyślę na podany przez Ciebie adres list z kodem weryfikacyjnym.

Gdy otrzymasz przesyłkę, wystarczy, że podasz w panelu Google Moja Firma kod znajdujący się na liście od Google. Od tego momentu będziesz pełnoprawnym użytkownikiem tego skutecznego marketingowego narzędzia od Google.

Czy to narzędzie Google jest zarezerwowane tylko dla firm?

Na koniec muszę wspomnieć, że wiele osób mylnie uważa, jakoby to narzędzie było zarezerwowane tylko dla osób formalnie prowadzących działalność gospodarczą.

Nie jestem pewien, czy w regulaminie Google jest taki zapis, ale wiem, że każdy może założyć taką wizytówkę — również copywriter freelancer. Nie słyszałem też, aby Google blokowało profile osób, które nie mają zarejestrowanej działalności. 

W dużym uogólnieniu można powiedzieć, że każdy freelancer, nawet bez prowadzenia zarejestrowanej działalności może utworzyć swój profil. 

Optymalizacja wizytówki Google w 5 krokach

Czas sprawić, aby wyszukiwarka zaczęła prezentować w wynikach wyszukiwania Twój profil. Tylko wtedy będziemy mogli mówić o skutecznych działaniach Twojej wizytówki.

Aby dotrzeć do klientów, musisz stale optymalizować wizytówkę Google. Jednak w pierwszej kolejności należy wykonać kroki obejmujące absolutnie priorytetowe działania. Wdrożenie ich będzie pierwszym krokiem pozycjonowanie wizytówki Google Twojej firmy.

Do nich zaliczyć należy:

  1. Uzupełnienie danych kontaktowych: podaj najważniejsze dane kontaktowe, które pozwolą użytkownikom łatwo skontaktować się z Tobą (chodzi o adres e-mail, numer telefonu, adres fizyczny siedziby firmy, godziny otwarcia);
  2. Dodaj zdjęcia: nawet jeśli Twój biznes trudno przedstawić za pomocą zdjęć, dodaj znak firmowy. 
  3. Opinie klientów: szalenie ważne jest budowanie wizerunki firmy, której usługi spotykają się z zadowoleniem. Ten cel osiągniesz w momencie, gdy klienci będą zostawiać pozytywne opinie pod Twoim profilem. 
  4. Wyczerpujący opis działalności: poświęć chwilę na przygotowanie opisu, który w sposób kompletny definiuje profil Twojej działalności. Z jednej strony klientom przyda się ta informacja, z drugiej (to jest moje przypuszczenie) Google będzie przychylnie patrzył na Twój firmowy profil. 
  5. Usługi i produkty: wizytówki firmy w Google pozwalają na dodawanie usług i produktów firmy. Ta funkcjonalność pozwala umieścić w wizytówce link dodatkowy link do Twojej strony. 

Sądzę, że powyższa lista powinna na początku wystarczyć, aby Twoja firma zaczęła się pojawiać w lokalnej wyszukiwarce i mapach Google. 

Gdy już wykonasz wszystkie kroki z listy powyżej, pamiętaj, aby nie zaniedbywać swojego profilu. Warto stale dodawać informacje o firmie. Sądzę, że dla Google może to być sygnał, który wpłynie na lepsze wyświetlanie profilu w wyszukiwarce oraz mapach Google.

Dodatkowo potencjalnie klienci — widząc, że coś się dzieje na profilu — chętniej skorzystają z Twojej oferty. A przecież to jest główny cel tych bezpłatnych działań marketingowych w wyszukiwarce.

Analiza efektów

Można powiedzieć, że pozycjonowanie wizytówki to specyficzna forma SEO. W końcu też chodzi tutaj o zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. 

Podobnie jak w przypadku SEO, Google udostępnia moduł ze statystykami. Pozwala on wyświetlać informacje na temat zainteresowania użytkowników Twoim profilem.

Możesz wyciągnąć następujące informacje o swojej firmie:

  • ilość połączeń telefonicznych;
  • Otrzymane wiadomości;
  • Rezerwacje;
  • Kliknięcia trasy dojazdu do siedziby firmy;

Większa skuteczność podczas zbierania opinii

Zdarza się, że część osób chętnie napisałaby Ci opinie, ale nie ma czasu przedzierać się przez gąszcz podstron. Przynajmniej tak często widzą ten proces niektórzy klienci, których proszę o opinie. Z myślą o takich osobach gigant z Doliny Krzemowej ułatwia właścicielom firm zdobywanie opinii. Można jednym kliknięciem wysłać do klienta gotowy link, pod którym ten będzie mógł ocenić współpracę z Tobą.

Wizytówka Google Moja Firma — wnioski na koniec

Zapamiętaj, że samo założenie profilu nie wystarczy, aby odnieść sukces. Konieczne jest dalsze pozycjonowanie wizytówki Google.

Jeśli jeszcze nie masz swojej wizytówki, sugeruję Ci od razu teraz przejść do strony, na której ją utworzysz. Im szybciej, tym lepiej. Pamiętaj, że Twoja konkurencja najpewniej już tam jest. Promocja Twojej firmy także musi korzystać z tego narzędzia.

WAŻNA PRZESTROGA!

Może się przypadkiem zrodzić w Tobie pokusa, aby dodać fikcyjne opinie od rzekomo zadowolonych klientów. Stanowczo odradzam stosowania takich praktyk — po pierwsze, wszelkiej maści urzędy coraz bardziej interesują się tematem fikcyjnych opinii, a po drugie, takie zachowanie jest skrajnie nie w porządku wobec Twoich klientów. 

Lepszym wyjściem jest wyrobienie sobie nawyku i regularne proszenie klientów o pozostawienie opinii w Google. Jeśli Twoja firma świadczy wysokiej jakości usługi, zapewniam Cię, że Twoi partnerzy z przyjemnością to dla Ciebie zrobią. 

Podobne wpisy