Opis firmy – jak go napisać, by przyciągał klientów?
W wielu sytuacjach słowa, którymi przedstawiasz swoją firmę, decydują o tym, czy pozyskasz nowego klienta. Warto więc do takiej treści sumiennie przysiąść. Ułatwię Ci to zadanie — poniżej podpowiem, jak napisać tekst do zakładki „O firmie” — taki, który będzie budował zaufanie czytelnika i skłaniał go do kontaktu z Tobą.
Czy jest sens w ogóle zaprzątać sobie głowę zakładką „O nas ?
Sądzisz, że nikogo nie interesuje zakładka O nas na Twojej stronie? Jeśli tak, to zastanów się, w jaki sposób klient miałby zdecydować się na kontakt z Tobą w sprawie ewentualnej współpracy.
Zanim zdecyduje się na skorzystanie z Twoich usług, musi nabrać do Ciebie zaufania. Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem agencji marketingowej, czy też firmy zajmującej się remontami.
Ważną rolę w budowaniu tego zaufania odgrywa właśnie opis Twojej firmy.
Najczęściej firmy swój opis umieszczają na Stronie głównej i w zakładce O firmie. Z reguły w pierwszym z wymienionych miejsc pojawiają się zwięzłe treści o charakterze typowo sprzedażowym. W drugim zaś pojawia się miejsce na nieco bardziej rozbudowane informacje.
Może Cię zainteresować: Jak promować firmę na rynku lokalnym?
Lista wskazówek, z którymi napiszesz skuteczną stronę “O nas”
Do opisu firmy na stronie internetowej można podejść na kilka sposobów — niektóre wzajemnie się wręcz wykluczają. To, jakie podejście wybierzesz, zależy tylko i wyłącznie od Ciebie.
1. Stawiaj na pierwszym miejscu odbiorcę i pisz o konkretach
Zdarza się, że firmy prezentują swoją ofertę, lekceważąc kompletnie czytelnika (potencjalnego klienta). Piszą w stylu: “jesteśmy liderem rynku”, “mamy największe doświadczenie”, “Skutecznie pomagamy” itd. Oczywiście — te elementy są ważne, ale nie powinny być rdzeniem ciekawego opisu firmy.
Zamiast operowania tymi frazesami, warto napisać opis firmy, który mówi o konkretach.
- Pomogliśmy 120 firmom transportowym z województwa wielkopolskiego zbudować stabilny biznes w Niemczech;
- Ostatni klient dzięki wsparciu naszej agencji zwiększył sprzedaż o 89% w ciągu 6 miesięcy.
Podsumowując tę część artykułu, staraj się unikać ogólników w stylu: “mamy wieloletnią tradycję”. Zastąp je konkretami — liczbami, danymi lub statystykami.
2. Odejdź od sztampy!
Często firmy na etapie tworzenia swojego opisu popadają w szablony w stylu: naszą misją jest…, nasza wizja zakłada…
Nie sądzisz, że znacznie ciekawiej byłoby podejść do tematu w sposób bardziej kreatywny…?
Zwłaszcza że wielu klientów nie do końca będzie rozumiało znaczenie misji firmy i wizji — w końcu to typowe terminy wzięte z teorii marketingu.
Wykorzystaj więc storytelling. Takie podejście może wydać się niektórym kompletnym zerwaniem z typowym opisem. I to właśnie może być mocną stroną ciekawego opisu, która zwiększy jego oryginalność.
Przyjmijmy, że zajmujesz się produkcją ozdób parentingowych. Wycinasz z drewna figurki dla młodych mam. Możesz historię firmy opowiedzieć w podobny sposób:
Od samego początku wierzyliśmy, że jesteśmy w stanie stworzyć rodzinną markę — taką, której motorem napędowym są relacje między wszystkimi osobami zaangażowanym w rozwój firmy. Wszystko zaczęło się w pewien listopadowy wieczór w 2007 roku. Wspólnie z mężem, jak co wieczór, oglądaliśmy pewną kultową komedię... [teraz czas na Twoją kreatywność]
Sięgając po taki język, jesteś w stanie pokazać ludzką twarz Twojej marki. W wielu przypadkach może to być kartą przetargową, która sprawi, że użytkownicy zechcą zaufać Twojej firmie.
3. Sięgnij po społeczny dowód słuszności
Przekonywanie klienta, że możesz rozwiązać problemy jest ważne — i w wielu przypadkach wystarczy, aby użytkownik sięgnął po słuchawkę lub wysłał wiadomość.
Mimo to warto zwiększyć skuteczność strony “O firmie” poprzez umieszczenie elementów tzw. społecznego dowodu słuszności. Mówiąc bardziej przystępnym językiem, jest prezentowanie wszystkich faktów i informacji, które pokazują, że Twoja firma skutecznie pomaga rozwiązywać problemy klientów.
Możesz też zaprezentować fragmenty jakiegoś case study. Zwłaszcza te, które odnoszą się do efektów. Klienci lubią, gdy firma jest w stanie się pochwalić faktycznymi dokonaniami. Taki zabieg z pewnością zwiększy wiarygodność firmy. W końcu użytkownik będzie miał do czynienia z konkretnymi osiągnięciami.
W tym miejscu warto także zaprezentować opinie zadowolonych klientów — to kolejny krok, który wzbudza zaufanie klientów. Możesz je pobrać z Twojej wizytówki Google Moja Firma.
4. Przedstaw ofertę językiem korzyści
Wspomniałem już, że nie warto sięgać po ogólniki. Stworzenie dobrego opisu działalności wymaga dokładnego przedstawienia korzyści, których zasługą mogą być Twoje produkty lub usługi.
Warto tutaj wykorzystać copywriterską formułę PAS. Zakłada ona, że komunikacje buduje się na podstawie znajomości problemów użytkownika. Następnie połączyć je z cechami Twojej oferty i pokazać, w jaki sposób produkty lub usługi rozwiązują wymienione problemy.
Załóżmy, że tworzysz aplikację dla biznesu do zarządzania pracą zespołu. Wiesz, że firmy borykają się z brakiem sprawnej organizacji realizacji zadań. Możesz więc w swoim opisie wspomnieć o zaletach Twojego oprogramowania:
Dzięki naszym rozwiązaniom setki firm z całego kraju co miesiąc oszczędzają do 180% czasu związanego z delegacją zadań.
5. Umieść na stronie Call to Action
Call to action — lub po polsku wezwanie do działania — to nieodłączny element każdej kreacji marketingowej. Czym jest CTA? To nic innego jak bezpośrednia zachęta do kontaktu z Tobą. Często wezwania do działania są umieszczane na dole strony — stanowią coś w rodzaju ostatniego kroku podróży użytkownika przez zakładkę O firmie. Nie jest to oczywiście regułą.
W końcu mówi się, że wezwanie do działania powinno pojawić się od razu na ekranie komputera, gdy tylko strona się załaduje w przeglądarce.
CTA możesz również zaprezentować w postaci przycisku, który przekieruje użytkownika na stronę z formularzem kontaktowym lub bezpośrednio wybierze Twój numer telefonu.
6. Nie przejmuj się SEO
Z reguły tekst o firmie nie ma strategicznego znaczenia z punktu widzenia SEO. Ważniejsze w tym zakresie są podstrony z usługami lub cennikiem. Celem zakładki opisującej przedsiębiorstwo jest stworzenie przekonującego komunikatu z myślą o użytkowniku — takiego, dzięki któremu może on poczuć więź z Twoim biznesem.
Dowiedz się: Jak samemu pozycjonować stronę w Google?
Opis firmy – jak go napisać, by przyciągał klientów? [wnioski końcowe]
Mam nadzieję, że już widzisz, dlaczego każda firma powinna posiadać dobrze napisaną treść do zakładki opisującej działalność. Dzięki temu tekstowi jesteś w stanie zbudować wiarygodny obraz firmy i przekonać użytkownika do skorzystania z Twoich usług.
Pamiętaj, aby zawsze sprawdzać biznesową efektywność Twoich treści — możesz to robić, monitorując zachowania użytkowników na stronie. Zresztą analiza skuteczności treści jest nie tylko istotna podczas tworzenia opisu firmy — to wręcz jeden z najważniejszych elementów w każdym obszarze content marketingu.